Hemavan Tärnaby är inne i en expansiv fas och för modernisera området ytterligare har destinationen fått en ny kostym i form av ny logotyp och en ny grafisk profil.

För att ytterligare stärka samhörigheten och identiteten här på destinationen ges medlemsföretag i Visit Hemavan Tärnaby AB möjlighet att använda den nya logotypen som komplement till sin egen både på webben och i tryck. Medlemsföretagen ges också möjlighet att köpa flaggor med den nya Hemavan Tärnaby logotypen.

 

Ta tåget till fjällen under sportlovsveckorna 2020

Ta tåget till fjällen under sportlovsveckorna 2020

Vi är glada att det blir en fortsättning på samarbetet med Inlandsbanan gällande Fjälltåget. Nästa vinter kommer det att erbjudas tågpaket under vecka sju, åtta och nio. Avresa onsdag 5 februari, 12 februari, 19 februari från Malmö (16.00) via bla...

Affärsplan 2019 – Marknadsföring

Affärsplan 2019 – Marknadsföring

Under några veckor kommer vi att berätta mer detaljerat vad affärsplanen säger och vilka mål som är kopplat till den. Huvudrubrikerna i affärsplanen är: Samordning och destinationsutveckling Spår och leder Hållbarhet – ekonomiskt, ekologiskt och socialt...

Affärsplan 2019 – infrastruktur och kommunikation

Affärsplan 2019 – infrastruktur och kommunikation

Under några veckor kommer vi att berätta mer detaljerat vad affärsplanen säger och vilka mål som är kopplat till den. Huvudrubrikerna i affärsplanen är: Samordning och destinationsutveckling Spår och leder Hållbarhet – ekonomiskt, ekologiskt och socialt...

Studieresa – Bergslagenleden och Bergslagen cycling

Studieresa – Bergslagenleden och Bergslagen cycling

Studieresa till Bergslagen Studieresan arrangerades av Region Västerbotten turism och syftet var att lära oss mer om hur Bergslagen har jobbat med ledutveckling för vandring och cykling. Med på resan var representanter från Regionen, kommuner, företag och...

Affärsplan 2019 – hållbarhet

Affärsplan 2019 – hållbarhet

Under några veckor kommer vi att berätta mer detaljerat vad affärsplanen säger och vilka mål som är kopplat till den.   Huvudrubrikerna i affärsplanen är:   Samordning och destinationsutveckling Spår och leder Hållbarhet – ekonomiskt, ekologiskt...

Affärsplan 2019 – Spår och leder

Affärsplan 2019 – Spår och leder

Under några veckor kommer vi att berätta mer detaljerat vad affärsplanen säger och vilka mål som är kopplat till den.   Huvudrubrikerna i affärsplanen är:   Samordning och destinationsutveckling Spår och leder, denna veckas fördjupning Hållbarhet...

Längdskidåkningen är över och vi summerar säsongen som gått

Längdskidåkningen är över och vi summerar säsongen som gått

Turistbyrån flyttar ut Vi ser tillbaka på vintern och trots en snöfattig start har vi kunnat leverera en bredd av pistade längdspår i vårt område, som nyttjas och uppskattas av väldigt många. Under två tillfällen har "Turistbyrån flyttat ut" för att möta besökare i...

Det digitala steget – beviljat!

Region västerbotten turism har tillsammans med Gold of Lapland, Visit Hemavan Tärnaby, Visit Umeå, Vilhelmina kommun och Dorotea kommun arbetat fram en gemensam ansökan, Det digitala steget som nu beviljats. Stödet tas ur det Operativa programmet för Övre Norrland,...

Bärkraft – beviljat!

Riktade insatser kopplat till hållbar utveckling blir snart en verklighet nu när EU-projektet Bärkraft Baerekraft beviljats medel. Det nyskapande med projektet är att det är ett gränsöverskridande samarbete mellan Helgeland Reiseliv, Visit Hemavan Tärnaby och Gold of...