Utlandsmarknader

Prioriterade marknader för Hemavan Tärnaby är Norrlandskusten, Helgeland, Vasaregionen och Bodö. Sekundära marknader är Mälardalen, södra Finland, Nederländerna och Tyskland. 

Marknadsföringen mot konsument på internationella marknader ska, för att vara kostnadseffektiv, ske i samarbete med andra aktörer tex Visit Sweden och Region Västerbotten turism.

Kommande mässor

  1. Vakantiebeurs

    9 januari, 2018 - 14 januari, 2018

Våra utlandsmarknader

Här kan du läsa mer om respektive marknad:

Norge
Finland
Tyskland
Nederländerna

Exportmognad kunskapsbas

Här har vi samlat tips som är användbara för dig som vill jobba med utlandsmarknader.

Visit Västerbotten in Lapland

Region Västerbotten turism är länets regionala turistorganisation och en del av Regionförbundet i Västerbottens län – Region Västerbotten. Deras uppdrag är att verka för en hållbar tillväxt av besöksnäringen i Västerbottens län och marknadsför länet via varumärket Visit Västerbotten in Lapland.

Visit Sweden

Visit Sweden är kommunikationsbolaget för Sverige. De marknadsför svenska destinationer och upplevelser med målet att öka människors lust att resa hit. Uppdraget har de fått av staten och den svenska besöksnäringen och det har två tydliga fokus:

  • att marknadsföra varumärket Sverige internationellt.
  • att marknadsföra svenska destinationer och upplevelser utomlands.

Senaste nytt

Mässan Ski expo i Helsingfors

På plats i Helsingfors och i tjänst för att marknadsföra Hemavan Tärnaby på SkiExpo var Stig Strand, Mårten Dahlfors och Anton Grindgärds. Mårten har skrivit ner några rader om intrycken från mässan. SkiExpo hade nog inte lika många besökare som ifjol, men vi upplevde...

Resebloggare på besök

Förra veckan gästades vi av fyra fyra resebloggare som deltog i ett blogevent – TBEX Europe 2016. Det var Scott @intrepidescape och @vickyflipflop från Storbritannien, Yulia @misstourist från Ryssland och Kerwin @passrider från USA som erbjöds ett intensivt dygn...