Visit Hemavan Tärnaby

Visit Hemavan Tärnaby är ett destinationsbolag var syfte är att öka lönsamheten för sina aktieägare.

Läs mer

Visit Hemavan Tärnaby AB jobbar med övergripande marknadsföring och destinationsutveckling

Destinationsutveckling

Sker under 2016-2018 till stor del inom ramen av projekt INTILL

Destinationsmarknadsföring

Visit Hemavan Tärnaby destinationsmarknadsför Hemavan Tärnaby på mässor, säljresor, på sociala medier och via hemsidan
www.hemavantarnaby.se

Evenemang

Arrangör av Gränshandelsmarknaden och Hemavan Hillclimb och fungerar som koordinator för viss andra evenemang som främst handlar om säsongsförlängning

Värdskap

Vi genomför
värdskapsutbildningar för företagen

p

Hemavan Tärnaby Turistbyrå

På uppdrag av Storumans Kommun driver vi kommunens Turistbyråer

Kundtjänst Hemavan alpint

På uppdrag av Hemavan Alpint sköter vi kundtjänsten för onlinebokningen i citybreak

Spår och leder

Pistningen sker på uppdrag av Storumans Kommun. Vi jobbar också med spåravgifter för en långsiktig finansiell lösning

Kansli Tärna IK Fjällvinden

Ägare av Visit Hemavan Tärnaby AB

  • Hemavan Tärnaby Näringsförening
  • Storuman Kommunföretag
  • Hemavan Alpint
  • Bayhill invest

 

  • Trolltunet
  • Tärnaby Fjällhotell
  • Fjällbiten Gunilla Berglund
  • VJ Berglunds Järnhandel
  • Söderlund och Persson
  • Vision 2002
  • Krokfors Fritidsområde
  • Hemavan Fjällkedjan
  • Svenska turistföreningen STF
  • Scandinavian sushi
  • Tärnaby Alpint
  • Hemavan Tärnaby Airport
  • Hemavans Fjällcenter
  • Hemavan Service
  • Kangeron

Landa i riktiga fjäll

En framgångsrik hållbar destination strävar efter förbättrad samverkan mot ett gemensamt mål. Ett positivt klimat leder till tillväxt för de enskilda företagen i destinationen. Tillsammans kan vi utveckla destinationen.

Integration, jämställdhet och mångfald liksom hållbar miljö skall känneteckna Hemavan Tärnaby. Alla skall känna sig välkomna att bo och leva, besöka oss och ha sitt fritidsboende i området.

Vår vision ” Landa i riktiga fjäll” med sin omfattande innebörd ska öka antalet gäster i området och ge oss mycket nöjda gäster som vill vara våra ambassadörer och själva återkomma till Hemavan Tärnaby.

  • Verksamhet, främst destinationsutveckling och destinationsmarknadsföring som finansieras genom projekt INTILL 60%
  • Verksamhet som finansieras genom tjänsteförsäljning, evenemang och serviceavgifter 40%